Türkçe Eğitimi Doktora Programı
Gaziantep Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Ana Bilim Dalı, Türkçe Eğitimi Doktora Programı, 2020-2021 Güz Dönemi itibarıyla; dil öğretimi alanında güncel ve ileri düzeydeki bilgileri uzmanlık düzeyinde geliştirerek alana katkıda bulunacak bireyler yetiştirme amacıyla öğrenci alan bir programdır. Türkçenin ana dili ve yabancı dil olarak öğretimine disiplinler arası bir bakış açısıyla yaklaşarak alana yenilik getirecek düşünce, tasarım ve uygulamaları getirmek; üst düzey araştırma yöntemlerini kullanarak özgün bilimsel çalışmalar üretmek ve bu yolla dil öğretimi ile dil öğretiminin toplumsal ve kültürel rolünü ele almak programın misyon ve vizyonunu oluşturmaktadır. Bu doğrultuda, öğrenciye bağımsız araştırma yapma, geniş ve derin bir bakış açısı ile bilimsel olayları irdeleyerek yorumlama ve yeni sentezlere ulaşmak için gerekli adımları belirleme yeteneği kazandırmak programın amaçları arasındadır.
Türkçe Eğitimi Doktora Programı aynı zamanda, bireyleri akademik araştırma yapmaya yönlendirmekte ve akademik kariyere hazırlamaktadır. Bu nedenle üniversitelerin Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Bölümlerindeki öğretim üyesi açığını kapatmak programın amaçlarından bir diğeridir.
Doktora programına, yüksek lisans derecesine sahip olan ve yabancı dil koşulunu yerine getiren ve mülakat sınavı sonucunda güz ve bahar yarıyıllarında öğrenci kabul edilmektedir. Doktora programına alınacak öğrenci sayıları ve aday öğrencilerde aranacak nitelikler, her yarıyıl başından önce ilan edilir. Bu ilanda başvuru koşulları ve son başvuru tarihi, adayların mülakata alınacakları yer ve tarih belirtilir. Doktora programına başvurabilmek için adayların; tezli yüksek lisans diplomasına sahip olmaları ve sözel puan türünde 55 puandan az olmamak üzere ALES puanına sahip olmaları gerekir. Adayların ayrıca ana dilleri dışında Yükseköğretim Kurulu tarafından kabul edilen merkezî yabancı dil sınavları ile eşdeğerliği kabul edilen uluslararası yabancı dil sınavlarından en az 55 YDS puanı veya ÖSYM tarafından eşdeğerliği kabul edilen uluslararası yabancı dil sınavlarından bu puan muadili bir puan almaları zorunludur. Bu asgari puanların girilecek doktora programların özelliklerine göre yükseltilmesine ilgili enstitü kurulunun önerisi üzerine Senato tarafından karar verilebilir.
Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Anabilim Dalı Başkanı: Doç.Dr. Kaan BÜYÜKİKİZ
Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Anabilim Dalı Sekreteri: Burçin İNAL
Bilgi ve Diğer Sorularınız İçin Tel: 0 342 360 12 00 / Dahili: 2792
TÜRKÇE EĞİTİMİ DOKTORA PROGRAMI KATALOĞU
I.YARIYIL |
KREDİ |
AKTS |
|
1 |
TE500 Araştırma Yöntemleri ve Bilimsel Etik |
(3-0)3 |
6 |
2 |
Ders-2 |
(3-0)3 |
10 |
3 |
Ders-3 |
(3-0)3 |
10 |
|
Dönem Ders Yükü Toplamı |
9 |
26 |
|
II.YARIYIL |
KREDİ |
AKTS |
1 |
Ders-4 |
(3-0)3 |
10 |
2 |
Ders-5 |
(3-0)3 |
10 |
3 |
Ders-6 |
(3-0)3 |
10 |
|
Dönem Ders Yükü Toplamı |
9 |
30 |
III. YARIYIL |
KREDİ |
AKTS |
|
1 |
Ders-7 |
(3-0)3 |
10 |
2 |
Ders-8 |
(3-0)3 |
10 |
3 |
Ders-9 |
(3-0)3 |
10 |
4 |
Doktora Seminer-I Dersi (TE952) |
(0-2)Kredisiz |
6 |
|
Dönem Ders Yükü Toplamı |
9 |
36 |
IV. YARIYIL |
KREDİ |
AKTS |
|
1 |
Doktora Uzmanlık Alan Dersi (TE900) |
(0-4)Kredisiz |
10 |
2 |
Doktora Tez Çalışması (TE698) |
(0-1)Kredisiz |
20 |
|
Dönem Ders Yükü Toplamı |
0 |
30 |
|
V. YARIYIL |
KREDİ |
AKTS |
1 |
Doktora Uzmanlık Alan Dersi (TE900) |
(0-4)Kredisiz |
10 |
2 |
Doktora Tez Çalışması (TE698) |
(0-1)Kredisiz |
20 |
|
Dönem Ders Yükü Toplam |
0 |
30 |
|
|
|
|
|
VI. YARIYIL |
KREDİ |
AKTS |
1 |
Doktora Uzmanlık Alan Dersi (TE900) |
(0-4)Kredisiz |
10 |
2 |
Doktora Tez Çalışması (TE698) |
(0-1)Kredisiz |
20 |
|
Dönem Ders Yükü Toplamı |
0 |
30 |
|
|
|
|
|
VII. YARIYIL |
KREDİ |
AKTS |
1 |
Doktora Uzmanlık Alan Dersi (TE900) |
(0-4)Kredisiz |
10 |
2 |
Doktora Tez Çalışması (TE698) |
(0-1)Kredisiz |
20 |
|
Dönem Ders Yükü Toplamı |
0 |
30 |
|
|||
|
VIII. YARIYIL |
KREDİ |
AKTS |
1 |
Doktora Uzmanlık Alan Dersi (TE900) |
(0-4)Kredisiz |
10 |
2 |
Doktora Tez Çalışması (TE698) |
(0-1)Kredisiz |
20 |
|
Dönem Ders Yükü Toplamı |
0 |
30 |
|
Genel Toplam |
27 |
242 |
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin İçeriği |
Kredi |
AKTS |
|
TE500 |
Araştırma Yöntemleri ve Bilimsel Etik |
Bilimsel araştırmanın temelleri, literatür taraması, problemi tanımlama, örnekleme yöntemleri, verilerin toplanması, nicel araştırmalar, nitel araştırmalar, raporlaştırma. |
3 |
6 |
|
TE601 |
Dilbilim Uygulamaları ve Türkçe Eğitimi |
Dilbilim nedir, ilişkili olduğu alanlar nelerdir? Uygulamalı dilbilim nedir? Uygulamalı dilbilim gelişimi. Dilbilim uygulamalarında önemli isimler ve çalışmaları. Dilbilim uygulamaları ve dil öğretimi. Dilbilim uygulamaları ve Türkçe Eğitimi. Dilbilim uygulamaları ve yabancılara Türkçe öğretimi. Dil sorunları ve uygulamalı dilbilim. Türkiye Türkçesinin güncel sorunlarına dilbilimsel çözüm önerileri. Bilgisayar ve dilbilim uygulamaları. Bilgisayar, dil öğretimi ve uygulamalı dilbilim. |
3 |
10 |
|
TE602 |
Dil Psikolojisi ve Dil Eğitimi |
Dil, Psikoloji; Dil Psikolojisi, Dil Eğitimi‐Öğretimi. Dil kullanım süreçleri ve ilgili betimlemeler. İletişim süreci, sözlü çağrışımlar, çocukta dilin öğrenilmesi süreci ve sorunlar; düşünce ve dil arasındaki genel ilişkiler. İnsan dilinin ve dil ediniminin oluşumu, bu oluşumu etkileyen psikolojik etmen ve davranışlara dair görüşler. Dil Psikolojisi araştırmalarının dil eğitimine katkısı. Dil, dil edinimi ve iletişimin psikolojik koşulları; dil edinimi ve diğer psikolojik fonksiyonlar arasındaki bağlantılar. Dil edinimi ve dil kaybı, dilsel davranışlardaki dilsel ya da dil dışı etmenler, dilin sosyal durumlardaki işlevi ve bireysel dil replikleri. Dil, dilsel seviye, konuşmacı ve kültür arasındaki ilişkiler. Günlük konuşmada edim/edinç ayrımı, “edim”in önemi ve incelenmesi. Dil Psikolojisi alanı ve dil öğrenimi (Öğrenici temelli yaklaşımlar). Dil Psikolojisi alanı ve dil eğitimi‐öğretimi (Öğretici temelli yaklaşımlar). Dil Psikolojisi uygulama ve değerlendirme çalışmaları. |
3 |
10 |
|
TE603 |
|
Okuma eğitimine ilişkin temel kavram ve terimler. Okumanın diğer dil becerileriyle ilişkisi. Okuma strateji, yöntem ve teknikleri. Okunabilirlik ölçütleri. Okumanın devinişsel boyutu. Okumanın bilişsel boyutu. Erken okuryazarlık. Hızlı okuma teknikleri. Okumanın psikolojik nitelikleri (tutum, kaygı, özgüven, özyeterlik). Eleştirel okuma. Okuma becerisine yönelik etkinlik tasarımı .Okuma eğitimine yönelik yapılan yüksek lisans ve doktora çalışmalarının incelenmesi. Okuma eğitiminde ölçme ve değerlendirme. |
3 |
10 |
|
TE604 |
|
Yazma eğitimine ilişkin temel kavram ve terimler. Yazmanın diğer dil becerileriyle ilişkisi. Yazma modelleri. Süreç temelli yazma. Yazılı anlatım biçimleri. Yaygın yazma hataları ve yanılgıları. Metin yapılandırma modeli. Yazılı anlatımda metinsellik ölçütleri. Yazmanın psikolojik nitelikleri (tutum, kaygı, özgüven, özyeterlik). Yaratıcı yazma. Yazma becerisine yönelik etkinlik tasarımı. Yazma eğitimine yönelik yapılan yüksek lisans ve doktora çalışmalarının incelenmesi. Yazma eğitiminde ölçme ve değerlendirme. |
3 |
10 |
|
TE605 |
|
Çocuk edebiyatı kavramı ve çocuk edebiyatı hakkındaki görüşler. Edebiyat içinde çocuk edebiyatının yeri ve ayırt edici özellikleri. Metin analizlerinde usul ve esaslar. Çocuk edebiyatı metinlerinde bulunması gereken temel nitelikler. Eğitim amaçlı çocuk edebiyatı ürünlerinin ayırt edici özellikleri. Nesre dayalı çocuk edebiyatı türlerinin yapıları. Manzum çocuk edebiyatı ürünlerinin yapıları. Edebi eserleri yorumlama ve kavramaya yönelik olarak, değişik eleştiri metotlarını kullanma. Metin planı ile ilgili tutarlılık ve tutarsızlıklar. Edebi eserleri yorumlama ve kavramaya yönelik olarak, değişik eleştiri metotlarını kullanma. Türler arasındaki geçişler ve bu geçişleri sağlayan unsurlar. Türkçe eğitiminde çocuk edebiyatı ürünlerini seçme usul ve esasları. Örnek metin analizi. |
3 |
10 |
|
TE606 |
|
Tenkit ve edebî tenkit kavramı üzerine. Dünyada edebî tenkidin tarihî gelişimi. Türkiye’de edebî tenkidin tarihî gelişimi. Tenkit tasnif ve gerekçeleri. Tenkit türleri. Edebî tenkit yöntemleri. Roman türünde edebî tenkit örnekleri. Hikaye türünde edebî tenkit örnekleri. Tiyatro türünde edebî tenkit örnekleri. Şiir türünde edebî tenkit örnekleri. Fikri yazı türlerinde edebî tenkit örnekleri. Metin türlerine göre edebî tenkit örnekleri. |
3 |
10 |
|
TE607 |
|
Roman-öykü kavramı ve konuyla ilgili kaynaklar. Roman-öykünün doğuşu ve tarihi gelişimi. Roman ve öykü çeşitleri. Dünya ve Türk öykücülüğünün temsilcileri. Roman ve öykünün unsurları. Anlatım teknikleri. Öykü ile romanın karşılaştırılması. Roman ve öyküde eleştiri. Öykü çözümlemeleri. Roman çözümlemeleri. |
3 |
10 |
|
TE608 |
|
Yabancı dil öğretiminde beceriler. Avrupa Dilleri Ortak Başvuru Metni ve bu metindeki becerilerin yeri. Dil düzeylerine göre becerilerin ele alınışı. Okuma becerisinin öğretim ilkeleri. Dinleme becerisinin öğretim ilkeleri. Anlama becerilerinin yabancı dil öğretim yöntemlerine göre işlevi. Konuşma becerisinin (Sözlü anlatım, karşılıklı konuşma) öğretim ilkeleri. Yazma becerisinin öğretim ilkeleri. Anlatma becerilerinin yabancı dil öğretim yöntemlerine göre işlevi. Dilbilgisi öğretimi ve düzeylere göre içerik alanının belirlenmesi. Dilbilgisi öğretiminin yabancı dil öğretim yöntemlerine göre işlevi. Her bir beceri alanının ve dilbilgisi öğrenme alanının düzeylere göre bütünleşik bir biçimde planlanması (Eğitim Durumu Tasarlama). |
3 |
10 |
|
TE609 |
|
Eğitim ortamı ve ögeleri . Eğitim durumu tasarlama döngüsü. Anadili öğretiminde bütünleştirilmiş öğrenme-öğretme yaklaşımı. Bütünleştirilmiş öğrenme-öğretme yaklaşımının dayandığı ilkeler. Anadili öğretiminde eğitim ortamı. Çok Uyaranlı Eğitim ortamının ögeleri. Dilsel Uyaranlar ve İşlevleri. Görsel Uyaranlar ve İşlevleri. İşitsel Uyaranlar ve İşlevleri. Görsel-İşitsel Uyaranlar ve İşlevleri. Çok Uyaranlı Eğitim Ortamındaki Araç-Gereçler ve İşlevleri. Çok Uyaranlı Eğitim Ortamı İlkeleri Doğrultusunda Eğitim Ortamı Tasarlama. |
3 |
10 |
|
TE610 |
|
Tanımlar: Konuşma, konuşma süreci. Konuşmanın zihinsel ve bedensel yönü. Konuşmada vurgu, tonlama, telaffuz ve durak. Konuşma eğitimi ve konuşma beceresi Konuşmanın diğer becerilerle ilişkisi. Konuşma türleri. Cumhuriyet dönemi Türkçe dersi öğretim programlarında konuşmanın yeri. Bloom Taksonomisi ve Yenilenen Bloom Taksonomisi. TDÖP’teki konuşma kazanımlarının Yenilenen Bloom Taksonomisi’ne göre incelenmesi. Konuşmada ölçme ve değerlendirme. Etkinliğin kuramsal çerçevesi. Ders kitaplarındaki konuşma etkinliklerinin değerlendirilmesi. Konuşma etkinliği tasarlama. |
3 |
10 |
|
TE611 |
|
Tanımlar: Dinleme, dinleme süreci. Dinlemenin zihinsel ve bedensel yönü. Dinleme eğitimi ve dinleme beceresi. Dinlemenin diğer becerilerle ilişkisi. Dinleme türleri. Dinleme kusurları. Cumhuriyet dönemi Türkçe dersi öğretim programlarında dinlemenin yeri. Bloom Taksonomisi ve Yenilenen Bloom Taksonomisi. TDÖP’teki dinleme kazanımlarının Yenilenen Bloom Taksonomisi’ne göre incelenmesi. Dinlemede ölçme ve değerlendirme. Etkinliğin kuramsal çerçevesi. Ders kitaplarındaki dinleme etkinliklerinin değerlendirilmesi. Dinleme etkinliği tasarlama. |
3 |
10 |
|
TE612 |
|
Tanımlar: Dil, dil bilgisi. Dil bilgisi öğretiminde temel ilkeler. Dil bilgisi öğretiminde kuramlar, yöntemler ve teknikler. Dil bilgisi öğretiminin Türkçe öğretimindeki yeri. Dil bilgisinin temel dil becerileriyle ilişkisi I. Dil bilgisinin temel dil becerileriyle ilişkisi II. Dil bilgisi öğretiminde metin. Cumhuriyet dönemi Türkçe dersi öğretim programlarında dil bilgisi öğretiminin yeri. Bloom Taksonomisi ve Yenilenen Bloom Taksonomisi. TDÖP’teki dil bilgisi kazanımlarının Yenilenen Bloom Taksonomisi’ne göre incelenmesi. Dil bilgisi öğretiminde ölçme ve değerlendirme. Ders kitaplarındaki dil bilgisi etkinliklerinin değerlendirilmesi. Metinsellik ölçütleri ve dil bilgisi arasındaki ilişki. |
3 |
10 |
|
TE613 |
Küçük Yaş Gruplarına Türkçenin Yabancı/İkinci Dil Olarak Öğretimi |
Bu ders Yabancılara Türkçe öğretimi alanında doktora eğitimi alan öğrencilerin küçük yaş gruplarının dil öğrenme ihtiyaçlarını; bu düzeylerde eğitim içeriklerinin yapılandırılmasını, yöntem-teknikleri ve ölçme değerlendirme çalışmalarının nasıl yapılacağını kavramalarını sağlamaya yöneliktir. |
3 |
10 |
|
TE614 |
Çok Kültürlü Sınıflarda Dil Öğretimi |
Bu derste son dönemde yaşanan savaş ve büyük çaplı göçlere bağlı olarak Türk eğitim sisteminde sayıları giderek artan çok kültürlü sınıflardaki Türkçe öğretiminin niteliğini geliştirmeye yönelik araştırmalara temel teşkil edecek konular (çok kültürlü sınıflarda öğretmen rolleri ve nitelikleri, öğretmen uyum programları, öğretmen mesleki gelişim programları, çok kültürlü sınıflarda okuma ve yazma araştırmaları vb.) ele alınacak; geçmişten bugüne yapılan araştırmaların gelişimi, kullanılan metodoloji ve ölçme araçları, bugüne kadar ulaşılmış sonuçlar, Türkiye’ye yönelik uyarlamalar ve gelecekte yapılabilecek araştırmalar ele alınacaktır. |
3 |
10 |
|
TE615 |
Toplumsal Cinsiyet ve Halk Kültürü |
Toplumal cinsiyet kavramı ve tanımı. Toplumsal cinsiyet kuramları. Dünyada toplumsal cinsiyet üzerine yapılan çalışmalar. Türkiye’de toplumsal cinsiyet üzerine yapılan çalışmalar. Toplumsal cinsiyet, grup psikolojisi ve halk kültürü ilişkisi. Toplumsal cinsiyet ve ritüel. Toplumsal cinsiyet ve sözlü kültür ilişkisi. Toplumsal cinsiyet ve destan ilişkisi. Toplumsal cinsiyet ve efsane ilişkisi. Toplumsal cinsiyet ve masal ilişkisi. Toplumsal cinsiyet ve atasözü, bilmece ve ninni ilişkisi. |
3 |
10 |
|
TE616 |
Medya ve Kültür |
Kültür tanımları ve değerlendirmeleri. Türkiye’de medyanın gelişimi ve medya tarihi. Yazılı medya ve kültür ilişkisi. Radyo ve kültür ilişkisi. Sinema ve kültür ilişkisi. Televizyon-kültür ve sosyal psikoloji ilişkisi. Medya ve sosyal mekanlar ilişkisi. İnternet ve sosyal değerler ilişkisi. |
3 |
10 |
|
TE617 |
|
Tanımlar: düşünme, düşünce, stratejik düşünme. İnsan hayatında düşünmenin yeri ve önemi. Düşüncenin parçaları ve düşünce standartları. Stratejik düşünme ve düşüncede strateji geliştirme. Dil öğretiminde düşünmenin yeri ve önemi. Düşünme öğretiminde kullanılan stratejiler. Türkçe eğitiminde düşünme becerileri. Türkçe eğitiminde eleştirel düşünme. Türkçe eğitiminde yansıtıcı düşünme. Türkçe eğitiminde yaratıcı düşünme. Okuma, ve dinleme, süreçlerinin düşünme becerileri bağlamında incelenmesi. Yazma ve konuşma süreçlerinin düşünme becerileri bağlamında incelenmesi. Türkçe eğitiminde düşünme becerilerinin ölçme ve değerlendirme sürecindeki yeri ve önemi. |
3 |
10 |
|
TE618 |
|
Tanımlar: ölçme, değerlendirme ile eğitimde ölçme ve değerlendirmenin yeri. Ölçme ve değerlendirmenin içeriği ve niteliği. Geçmişten günümüze Türkçe Öğretim Programlarında ölçme ve değerlendirme. Türkçe eğitiminde değerlendirme yaklaşım, yöntem ve araçları. Türkçe eğitiminde sonuç odaklı değerlendirme süreci. Türkçe eğitiminde süreç odaklı değerlendirme süreci. Dil becerilerinin gelişim ve kullanım durumlarının değerlendirilmesi. Okuma becerisinin değerlendirilmesi. Dinleme becerisinin değerlendirilmesi. Yazma becerisinin değerlendirilmesi. Konuşma becerisinin değerlendirilmesi. Türkçe eğitiminde ölçme değerlendirmeye ilişkin sorular ve öğretmen uygulamaları. Türkçe eğitiminde öğretmenlerin ölçme ve değerlendirme uygulamalarına katkı sağlayabilecek bazı öneriler. |
3 |
10 |
|
TE619 |
|
Tanımlar: İletişim, İletişimin Temel Unsurları; İletişim Şeması. İletişimin Tarihçesi. 21. Yüzyılda iletişim ve etkili iletişimin önemi. İletişim süreci ve iletişimin işleyişi. İletişim modelleri. Etkili iletişim engelleri (iletişim hataları). Dinleme becerisi bağlamında etkili iletişim. Konuşma becerisi bağlamında etkili iletişim. Okuma becerisi bağlamında etkili iletişim. Yazma becerisi bağlamında etkili iletişim. Medyanın iletişimdeki yeri ve önemi. Etkili iletişim uygulama ve değerlendirme çalışmaları. |
3 |
10 |
|
TE620 |
|
Tanımlar: Medya, Eleştirel Pedagoji, Medya Okuryazarlığı. Dünyada ve ülkemizde medya okuryazarlığının tarihçesi. Yeni okuryazarlıklara zemin hazırlayan gelişmeler. Okuma- yazma ve okuryazarlık. Medya okuryazarlığı yaklaşımları. Medya okuryazarlığının önemi ve gerekliliği. Eleştirel pedagoji ve eleştirel okuryazarlık. Medya okuryazarlığı öğretimi uygulama alanları. Medyanın dili ve Türkçe. Haber metinlerinin eleştirel ilkelere göre incelenmesi. Reklam metinlerinin eleştirel ilkelere göre incelenmesi. Metin temelli eleştirel yaklaşım uygulamaları. |
3 |
10 |
|
TE621 |
Türkçe Eğitiminin Güncel Sorunları |
Türkçe eğitiminin amaçları . Türkçe eğitiminin tarihî gelişimi. Türkçe ders programlarına genel bir bakış. 2018 Türkçe öğretim programlarının değerlendirilmesi. Türkçe eğitiminin genel sorunları. Dinleme eğitiminin sorunları. Konuşma eğitiminin genel sorunları. Okuma eğitiminin genel sorunları. Yazma eğitiminin genel sorunları. Türkçe eğitiminde ölçme ve değerlendirmeye ilişkin sorunlar. Uygulama ve değerlendirme çalışmaları. |
3 |
10 |
|
TE622 |
İleri İstatistik Teknikleri ve Uygulama |
Çok değişkenli istatistiğe girişle ilgili kaynakların okunması ve incelenmesi . ANOVA ile ilgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi. ANCOVA ile ilgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi. MANOVA ile ilgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi. MANCOVA ile ilgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi. Regresyon analizi ile ilgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi. Lojistik regresyon analizi ile ilgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi. Yapısal Eşitlik Modellemesi ile ilgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi. Açımlayıcı ve Doğrulayıcı Faktör Analizi ile ilgili kaynakların analizi. Geçerlik ve güvenirlik analizi ile ilgili kaynakların incelenmesi. SPSS ve AMOS uygulamaları. |
3 |
10 |
|
TE623 |
Metin Dilbilim ve Türkçe öğretimi |
Metindilbilim tanımı, konusu, kapsamı. Metin çalışmalarının tarihçesi. Söylem ve söylem çözümlemesi çalışmaları. İletişim ve söylem ilişkisi. Söylem ve Birey. Söylem ve Toplum. Konuşma Çözümlemesi. Bağlam - Metin ve Söylem. Gönderimsel bağdaşıklık yapıları. Biçimsel-Sözlüksel bağdaşıklık. Bağlaçlar, değiştirim ögeleri, eksilti. Metinlerde tutarlılık ve metinlerarasılık. Uygulama ve değerlendirme çalışmaları. |
3 |
10 |
|
TE625 | Yazma Eğitimi Araştırmalarının Tasarımı II Kredi |
Bu ders kasamında genel olarak öğrencilerden yazma öğretimine yönelik araştırmalar gerçekleştirmeleri beklemektedir, bu doğrultuda yazma öğretimi literatürü ile bilimsel süreç becerileri arasında bağ kurularak gerçek yazma öğretimi ortamlarındaki sorunlara ve bu sorunların çözümlerine yönelik çalışmalar üretilmeye çalışılacaktır. |
3 | 10 | |
TE952 |
Seminer Dersi |
Danışman öğretim üyesinin denetiminde çalışmak istediği konuya yönelik olarak literatür çalışması, veri toplama, derleme, analiz etme ve sonuçları raporlayarak sunmayı kapsayan faaliyetlerden oluşur |
0 |
0 |
|
TE900 |
Uzmanlık Alanı |
Doktora araştırma uygulama sürecinde konunun belirlenmesi, kapsam ve sınırlılıklarının saptanması. Araştırmanın, literatür taramasının ve tez okumalarının yapılması. Kaynak tarama, aktarma yöntemleri. Metnin bölümlerinin oluşturulması. Bölümlere uygun alt başlıkların belirlenmesi. Tez yazımına başlanması. |
3 |
10 |
|
TE698 |
Doktora Tezi |
Doktora tezi bir öğretim üyesinin danışmanlığında teorik ve uygulamalı derslerin tamamlanmasından sonra öğrencini bağımsız bir çalışma yürütebilmesini içerir. Bu nedenle tez çalışması süresince öğrenci alanyazın tarama, veri toplama ve değerlendirme, analiz yapma ve sonuçlarını yazılı olarak sunmaya yönelik olarak danışmanının gözetiminde çalışmalar yapar. |
3 |
10 |